زندگی عشایرایران درنمایشگاه بین المللی تبریزروایت می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

تراب محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حضور و نمایش نمونه هایی از زندگی، آداب و رسوم، نحوه پوشش و خوراك عشایر استان های مختلف كشور از برنامه های جنبی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم در تبریز خواهد بود.

وی با اشاره به نمایش چادرهای اقوام مختلف عشایر در این نمایشگاه گفت: عشایر در ایران به رغم داشتن ویژگی های مشترك با توجه به منطقه و قومی كه دارند، دارای وجوه تفاوت و زیبایی های متنوعی در نحوه زندگی و كار هستند.

محمدی عشایر را ذخایر منحصر به فرد فرهنگی و اجتماعی ایران خواند و اظهاركرد: ایلات و عشایر ایران طی سال های طولانی سنت ها و آداب و رسوم گذشته خود را حفظ كرده اند كه همین اصالت و شیوه خاص زندگی جاذبه های فراوانی را برای صنعت گردشگری فراهم آورده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: مسكن و نوع زندگی عشایر، زبان و موسیقی، غذاهای محلی، صنایع دستی و آیین های خاص ایلات و عشایر جاذبه ها و زیبایی فراوانی دارد كه هر بیننده ای را به خود جلب می كند.

محمدی اعلام كرد: از آنجایی كه آداب و رسوم و شیوه های زندگی هر یك از این اقوام ایلات و عشایر با یكدیگر تفاوت های اساسی داشته و همه این تفاوت ها و گوناگونی ها موجب جذابیت مضاعف آنها شده، حضور همزمان نماینده هایی از این اقوام در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم می تواند فرصت خوبی برای بازدید و آشنایی علاقه مندان به زندگی عشایر، با این اقوام كوچ نشین فراهم آورد.

وی با اشاره به حضور پررنگ صنایع دستی عشایر و ایلات كشور در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم گفت: عشایر كالاهاي گوناگوني مانند گلیم، قالی، خورجین و توبره تولید مي‌كنند كه از زیبایی و طرح های اصیلی برخوردارند.

محمدی ورنی بافی را به عنوان یكی از صنایع دستی پر فروش و دارای بازار بسیار خوب خارجی، محصول دست عشایر آذربایجان شرقی خواند و اظهاركرد: نقش‌ هایی كه به وسیله بافندگان عشایر بر روی ورنی تصویر می ‌شوند ذهنی بوده و بنا به ذوق و سلیقه بافندگان طراحی و بافته می‌ شوند كه همین بكر و ذهنی بودن، ورنی عشایر را به یكی از پرطرفدارترین صنایع دستی آذربایجان شرقی تبدیل كرده است.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم با حضور هنرمندانی از كشورهای مالزی، برونئی، تركیه، تاجیكستان و آذربایجان و استان های سراسر كشور از اول تا پنجم تیر ماه سال جاری در سالن امیركبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

704/587/245





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: